Zespole Drogi,
przepraszam za opóźnienie, ale nie byłam w stanie przesłać wiadomości wcześniej. Co do posiadania "świetnego" narzędzia:) to nie przesdzałabym, myślę jednak, że mogę zaproponować coś, co pomoże uporząkować naszą pracę nad kampanią. Podam punkty, według których planuje się promocję określonych marek i rekomendacje strategiczne dla przeprowadzenia kampanii. Oczywiście nasza kampania bedzie specyficzna i niekoniecznie wszystko musi znaleźć zastosowanie, może jednak warto byłoby się zastanowić nad tym co dokładnie i w jaki sposób chcemy przekazać.W nawiasach podam jakieś przykłady - niekoniecznie związane z projektem:) A zatem:
1. OKREŚLENIE CELÓW KOMUNIKACYJNYCH (np.poinformowanie o działaniach firmy X, zachęcenie rodziców dzieci w wieku przedszkolnym do zakupu...., zachęcenie do podjęcia aktywności na polu..., zbudowanie pozycji, która pomogłaby zdobyć darczyńców)
2. WIZJA MARKI (profesjonalna, ciepła, zaufana, wrażliwa, wesoła, rodzinna itp.)
3.SEGMENTACJA GRUPY DOCELOWEJ (tu możemy zastanowić się czy chcemy zastosować jednakowy typ przekzu do studentów wszystkich typów uczelni)
4. KLUCZOWE BENEFITY BIORĄC POD UWAGĘ SEGMENTACJĘ GRUPY DOCELOWEJ
a) RACJONALNE (np. specjalistyczna opieka, sprawnie funkcjonujące punkty informacyjne, ulgi podatkowe)
b) EMOCJONALNE (profejonalizm, zrozumienie, zabawa, radość, wrażliwość
5. PRZEKAZ (to chyba jasne:)
6. RtB (Reson to Belief) - w jaki sposób i za pomocą jakich argumentów budujemy swoją wiarygodność
7. FILARY KOMUNIKACJI (np. zbudowanie i promowanie określonego wizerunku, komunikacja z potencjalnymi sponsorami i sferą biznesu, event)
8. STRATEGIE KOMUNIKACJI (np. przedstawianie i promowanie wizji Centrum Handlowego jako świata zabawy i rozrywki, stworzenie postaci, którą ludzie będą utożsamiać z Centrum)
9.FORMY KOMUNIKACJI (kongresy, sympozja, serwis www., festyny, konkursy, rozdawane statuetki, parady)
No, to tyle. Nie uważam, żebyśmy musieli się sztywno tego trzymać, ale myślę że zwłasza nad punktami Przekaz,Cele komunikacyjne, kluczowe benefity warto byłoby się chwilę zastanowić. Jeżeli wymyślenie hasła nadal będzie sprawiało nam trudność, wtedy możemy podejść do tego od drufiej strony - wiemy co chcemy przekazać, teraz szukamy odpowiednich środków. Istotne jest też chyba to, żeby ustalić czy udało nam się wypracować wspólną wizję i wszyscy mają jasność co do tego, co chcemy osiągnąć i co przekazać realizujać ten projekt. Kończę - przepraszam, lapidarność nigdy nie była moją najmocniejszą stroną:)
Pozdrawiam Was serdecznie
Kasia
|